Výchovný cíl: Účastníci a účastnice porozumí pojmům, pochopí, jaký je mezi nimi rozdíl a uvědomí si, že ve společnosti existují různé identity a škatulky. Účastníci a účastnice sníží míru nepřiměřené zvědavosti vůči cizincům. Účastníci a účastnice sníží míru předsudků a objeví, co je všem společné.
Výchovný cíl: Účastnice a účastníci umějí vysvětlit pojem ekonomická globalizace a vyjmenují její výhody a nevýhody. Účastnice a účastníci se zamýšlejí nad historickými souvislostmi ekonomické globalizace. Účastnice a účastníci vnímají sebe sama jako součást světového ekonomického systému.
Výchovný cíl: Účastníci a účastnice se seznámí s důvody, které vedou obyvatele Sýrie k odchodu do Evropy, pojmenují důsledky, které tato migrace přináší, a uvědomují si tak komplexnost problému. Účastníci a účastnice navrhují možná řešení situace, vyhodnocují jejich funkčnost a hledají řešení, na kterých by se mohli sami podílet.
Výchovný cíl: Účastníci a účastnice se seznámí s různými důvody vedoucími k migraci a spojí je s konkrétními příklady z jejich rodinné zkušenosti i z historie. Účastníci a účastnice si uvědomí, že migrace je běžnou součástí historie lidského společenství.
Výchovný cíl: Účastníci a účastnice si uvědomí náročnost rozhodnutí o opuštění domova, jakou situací uprchlík či uprchlice po opuštění domova prochází a jaké jsou jeho/její možnosti v nové zemi. Účastníci a účastnice pojmenují, co jim v různých životních situacích pomáhá zvyšovat porozumění druhému člověku. Hledají cesty, jakými mohou toto porozumění uplatňovat pro zlepšování vztahů s druhými lidmi ve společnosti. (Cíle lze dále variovat na základě toho, jak vystavíme závěrečnou reflexi. Tématem se mohou stát příčiny migrace, porozumění odlišným perspektivám, otázka dodržování základních lidských práv či třeba role ženy ve společnosti.)